PDF artikelen archief

Online archief van PDF artikelen van enkele gerelateerde Array-vaktijdschriften, zoals Database Magazine, Software Release en Java Magazine, uit de periode 2000 - 2011.

Digitale zelfhulp voor klanten

Er is maar één reden voor een klant om naar uw website te gaan of u een e-mail te sturen, namelijk omdat hij echt iets met u wil. Hij wil iets kopen, een probleem oplossen of hij verwacht bruikbare informatie. Maar is het niet veel gemakkelijker voor de klant om de telefoon te grijpen? Waarom zou hij kiezen voor het elektronische kanaal? In de praktijk blijkt de telefoon inderdaad nog steeds het belangrijkste contactmiddel. Echter niet in alle gevallen, want er ontstaat een nieuwe klantwens: de behoefte om iets vrijblijvend te kunnen doen en jezelf te helpen. Ieder herkent deze behoefte bij het winkelend publiek: even rondkijken en tot een eigen oordeel komen zonder de nabijheid van een opdringerige verkoper. De 'help-uzelf-behoefte' maakt het elektronische kanaal in sommige omstandigheden tot een voorkeurskanaal.

Trefwoord(en): CRM
Publicatie datum: 20-09-2002
Magazine: BPM jaar: 2002 nummer: 6
Auteur: Dijk, S.J. van de, E. Feskens
Download Magazine
20-09-2002  |   PDF

Partners